شارژ خودروهای برقی
افزایش تعداد خودروهای برقی، اگرچه کاهش اتکا به سوختهای فسیلی را به دنبال خواهد داشت ولی شارژ خودروهای برقی میتواند یکی از معضلات پیش روی صنعت برق باشد. از سویی شرکتهای توزیع و بهره برداران شبکه بایستی در خصوص تحویل توان درخواستی به صاحبان خودروهای برقی زیرساختهای خود را تقویت و به روز کنند و از طرف دیگر رفتار تصادفی و ناهماهنگ مالکان خودرو برای شارژ باتری میتواند شبکه توزیع را دچار مشکلاتی چون افزایش پیک مصرف،[۲۶] نوسانات ولتاژ و افزایش تلفات نماید.[۲۷]
شارژ خانگی
شارژ سریع
استاندارد شارژر در آمریکا
نوع | تعریف[۲۸] | مشخصات[۲۹] | نوع اتصال |
---|---|---|---|
نوع اول | جربان متناوب مستقیماً به شارژر تعبیه شده در خودرو وصل است. | ۱۲۰ ولت جریانمتناوب، ۱۶ آمپر(=۱٫۹۲کیلووات) | SAE J1772 , NEMA 5-15 |
نوع دوم | جربان متناوب مستقیماً به شارژر تعبیه شده در خودرو وصل است. ۲۴۰–۲۸۰ ولت تکفاز. بیشینه جریان ۳۲آمپر، با کلیدی با قدرت قطع ۴۰آمپر | ۲۰۸–۲۴۰ ولت؛ ۱۲–۸۰ آمپر(= ۲٫۵–۱۹٫۲ کیلووات) | SAE J1772 , IEC 62196 , Magne Charge, Avcon, IEC 60309 IEC 62198-2 |
نوع سوم | جریان مستقیم از شارژر خارج خودرو. حداقل توان مورد نیاز نیست ولی حداکثر جریان ۴۰۰آمپر و توان ۲۴۰کیلووات میباشد | ولتاژ بالا ۳۰۰–۶۰۰ ولت جریان مستقیم، جریان بالا (صدها آمپر) | Magne Charge CHAdeMO , SAE J1772 , IEC 62196 |