نزدیک به 40 درصد از مواد اولیه باتری تسلا از چین می آید

نزدیک به 40 درصد از مواد اولیه باتری تسلا از چین می آید
ما بارها نوشته‌ایم و درباره این واقعیت صحبت کرده‌ایم که اگر نگوئیم همه مواد اولیه، بیشتر مواد معدنی باتری خودروهای الکتریکی جهان در چین استخراج یا حداقل پردازش می‌شوند.

با این حال، شایان ذکر است که چین بر فروش خودروهای برقی تسلط دارد. از 10 وسیله نقلیه پرفروش پلاگین در جهان، 8 خودرو چینی هستند. دو مورد دیگر تسلا هستند. اما بسیاری از تسلاها نیز در چین تولید و فروخته می‌شوند، و ما به ندرت نگاه می‌کنیم که تسلا باتری‌ها و مواد اولیه باتری خود را از کجا تهیه می‌کند.

بر اساس گزارش اخیر Nikkei سی و نه 39% درصد از تامین کنندگان مواد اولیه باتری که تسلا استفاده می کند، شرکت های چینی هستند. این بدان معنا نیست که 39 درصد از مواد باتری در باتری‌های تسلا از چین می‌آیند – این رقم می‌تواند 30 درصد یا 70 درصد باشد (یا تعداد دیگری البته).

تسلا 61 تامین کننده در باتری دارد


به گفته Nikkei، تسلا 61 تامین کننده مواد اولیه باتری تسلا دارد. همچنین، نکته قابل توجه در اینجا این است که چگونه ممکن است این امر بر مشوق های مصرف کنندگان تسلا در ایالات متحده در سال آینده تأثیر بگذارد.

اگر مواد اولیه باتری بیش از حد از چین تامین شود، حداکثر اعتبار مالیاتی فدرال برای خریداران تسلا به جای 7500 دلار، 3750 دلار خواهد رسید.

تامین کنندگان مواد اولیه باتری تسلا

با این حال، باز هم، ما نمی دانیم که چه تعداد از این تامین کنندگان صنعت باتری،چه درصدی از قطعات خود را برای تولیدات تسلا درچین یا ایالات متحده یا نقاط دیگر جهان تخصیص می دهند.

این رسانه ژاپنی می‌گوید:

«نیکی با Fronteo توکیو کار کرد، که از یک الگوریتم یادگیری ماشینی اصلی برای یافتن داده‌هایی با ویژگی‌های خاص، برای تجزیه و تحلیل زنجیره تأمین تسلا استفاده می‌کند». تجزیه و تحلیل اطلاعات عمومی موجود در صورت‌های مالی و بیانیه‌های مطبوعاتی با استفاده از هوش مصنوعی، ۱۳۴۲۸ شرکت را شناسایی کرد که گمان می‌رود اقلام تولید خودروهای الکتریکی تسلا را به تامین‌کنندگان «کوینری» عرضه می‌کنند – این پنج پله در زنجیره تامین افزایش می‌یابد.

بخش عظیمی از فروش تسلا در چین است

در کل، برای اجزای مختلف خودروهای خود (از ذوب غیر آهنی گرفته تا شیمی معدنی)، تسلا از بخش بزرگی از تامین کنندگان چینی استفاده کرد. البته، وقتی در نظر بگیرید که بخش عظیمی از فروش تسلا در چین است و اینها خودروهایی هستند که در کارخانه شانگهای تولید می شوند، تعجب آور نیست.

اما یک چیز واضح است: مهم نیست که چگونه آن را کاهش دهید، موفقیت تسلا به عنوان یک شرکت مبتنی بر چین است. این روزها به اندازه بازارهای دیگر به بازار چین وابسته است.

به طور کلی، 22 درصد از شرکت‌های عرضه‌کننده تسلا به عنوان شرکت‌های آمریکایی و 17 درصد به عنوان شرکت‌های چینی شناسایی شدند.

تامین‌کننده‌های حیاتی تسلا

شرکت‌های چینی که به‌عنوان تامین‌کننده‌های حیاتی مواد اولیه باتری تسلا شناخته شدند، شامل گانفنگ لیتیوم، سازنده عمده محصولات لیتیومی، با امتیاز chokepoint 6.8 بودند. Nikkei می نویسد، Novoray، یک تولید کننده عمده ترکیبات معدنی، امتیاز 7.1 را به دست آورد، در حالی که Zhejiang Huayou Cobalt که مواد کبالت تولید می کند، امتیاز 5.7 را کسب کرد.

تحلیل سهامداران این شرکت ها نشان می دهد که Novoray و Huayou Cobalt تحت نفوذ دولت چین هستند که به طور غیرمستقیم به ترتیب 9 و 12 درصد از سهام آنها را در اختیار دارند.

خطر بر دوش تسلا

طبیعتاً، با کنترل مرکزی چین، کمی خطر را بر دوش تسلا می‌اندازد. همانطور که بسیاری در طول این سال ها مشتاق بودند به آن اشاره کنند، هرگز نمی بینید که ایلان ماسک به هیچ وجه از چین یا دولت چین انتقاد کند.

این با نحوه صحبت او در مورد رهبران دولت ایالات متحده که به صورت دموکراتیک تر انتخاب شده اند بسیار متفاوت است. انتظار تغییر زیادی نداشته باشید زیرا تسلا همچنان به رشد عظیم سال به سال و اتکای شدید به تولید و فروش در چین ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *