بزرگان خودرو الکتریکی : پذیرش استاندارد شارژ تسلا

تسلا چگونه نظر بزرگان خودرو الکتریکی را در استاندارد سازی شارژرها جلب کرد.
پذیرش استاندارد شارژ تسلا توسط جنرال موتورز و فورد در خودروهای الکتریکی آینده، یک پیروزی آشکار برای مصرف کنندگان است و شارژ را آسان تر و در دسترس تر می کند.

اما این یک پیروزی برای تسلا، گوریل 800 پوندی صنعت خودروهای برقی است، که به نظر می رسد در تلاش خود برای تبدیل استاندارد شارژ خود به استاندارد برتر، پیروزی چشمگیری کسب کرده است.

چرا پیوستن بزرگان خودرو الکتریکی به استاندارد تسلا مهم است


پیشگام (EV (Electronic vehicles با رقابت شدید فزاینده ای از سوی خودروسازان سنتی مواجه است.

اما این تسلا است که در حال دیکته کردن شرایط – و بهره بردن از سهم بازار -در این تغییر تاریخی آمریکا به سمت خودروهای الکتریکی است.

جنرال موتورز پنجشنبه اعلام کرد

جنرال موتورز پنجشنبه اعلام کرد که از اوایل سال آینده، صاحبان خودروهای برقی آن می‌توانند از شبکه ۱۲۰۰۰ سوپرشارژر تسلا (با کمک یک آداپتور) استفاده کنند.

از سال 2025، جنرال موتورز طراحی کانکتور تسلا را اتخاذ خواهد کرد – در اصل جنگ تاریخی سونی/بتامکس را بازسازی می کند،

همانطور که فورد دو هفته پیش اعلامیه مشابهی را انجام داد.
جنرال موتورز گفت که توافق با تسلا تکمیل کننده سرمایه‌گذاری‌های مستمر آن در شارژ است و بر اساس بیش از 134000 شارژر سطح 2 و شارژر سریع

در دسترس رانندگان GM EV از طریق طرح Ultium Charge 360 است.
توطئه : حرکات جنرال موتورز و فورد می‌تواند زنجیره‌ای از دومینوهای منتج به سقوط را به همراه داشته باشد – چون با استقبال دیگر خودروسازان از فناوری تسلا،

اساساً گوری برای استانداردهای مهندسی که اکثر خودروسازان در سال 2012 با آن موافقت کردند، حفر می‌کنند.

در همین حال، تسلا سود خوبی درو می کند: با باز کردن شبکه رو به رشد خود برای سایر برندهای خودرو، این شرکت واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی خودروهای برقی تحت قانون زیرساخت 2021 خواهد بود.

بزرگان خودرو الکتریکی جنرال موتورز و فورد


جزئیات: سخنگوی جنرال موتورز گفت که مصرف کنندگان جنرال موتورز نرخ های رقابتی برای برق در سوپرشارژرهای تسلا پرداخت خواهند کرد.

منصفانه است که فرض کنیم آنها نسبت به مشتریان خود تسلا حق بیمه پرداخت خواهند کرد.
همچنین مشخص نیست که تسلا چه مقدار داده می تواند در مورد عادت های شارژ صاحبان جنرال موتورز جمع آوری کند.

(شرایط قرارداد جنرال موتورز-تسلا، از جمله اینکه جنرال موتورز چقدر برای دسترسی به شبکه تسلا به تسلا پرداخت خواهد کرد، اعلام نشد.)
تصویر بزرگ: تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، که در حال حاضر حدود 7 درصد از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص می‌دهند، در حال افزایش است که عمدتاً توسط مشوق‌های دولتی تامین می‌شود.

خریداران خودروهای برقی

خریداران خودروهای برقی جنرال موتورز و فورد می توانند تا 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال برای خودروهای ساخته شده در ایالات متحده دریافت کنند،

در صورتی که باتری ها الزامات منبع خاصی را برآورده کنند.
در همین حال، تولیدکنندگان می توانند تا 45 دلار به ازای هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برای بسته های باتری ساخته شده در ایالات متحده دریافت کنند

که به معنای اعتبار مالیاتی حدود 2700 تا 4500 دلار برای هر خودرو است.
هیچ شرکتی بهتر از تسلا برای بهره‌برداری از این سیاست‌های سازگار با خودروهای برقی قرار ندارد.

درآمدی بادآورده برای تسلا

اولین مزیت آن در تولید خودروهای برقی و باتری داخلی، همراه با سهم مسلط 61 درصدی آن از کل فروش خودروهای برقی، به معنای درآمدی بادآورده است

که حداقل سه یا چهار برابر بیشتر از آنچه دیگر خودروسازان انتظار دارند، است.
به‌عنوان مثال، تسلا (و شریک باتری آن پاناسونیک)، طبق قانون هوش معدنی بنچمارک، می‌تواند تنها در سال جاری حدود 1.8 میلیارد دلار اعتبار مالیاتی بر تولید به جیب بزند.
مدیر عامل شرکت ایلان ماسک در اوایل سال جاری به سرمایه گذاران گفت که ارزش چنین اعتباراتی می تواند در سال های آینده “بسیار قابل توجه” و به طور بالقوه “غول آسا” شود.
به علاوه، کل خط تولید تسلا مدل 3 اکنون واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیات مصرف کننده فدرال است که به مقرون به صرفه تر شدن وسایل نقلیه آن کمک می کند.
بزرگترین نگرانی در میان رقبا این است که تسلا از این انگیزه های سودآور برای کاهش بیشتر قیمت خودرو استفاده کند.

ماسک قبلاً به تحلیلگران گفته بود که حاضر است حاشیه سود را فدای فروش خودروهای بیشتر کند.


تسلا از ابتدای سال 2023 قیمت مدل 3 را حدود 20 درصد کاهش داده است، که جیم فارلی، مدیر عامل فورد، نسبت به جنگ قیمت خودروهای برقی هشدار داده است.
وقتی مشوق‌های مالیاتی ایالتی را برای خودروهای برقی اضافه می‌کنید، خودروهای لوکس تسلا کاملاً ارزان هستند.
یک مثال: مدل 3 از 40240 دلار شروع می شود، اما در کالیفرنیا – بزرگترین بازار خودروهای برقی کشور – ممکن است پس از 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال و 7500 دلار تخفیف مالیاتی دیگر بسته به درآمد و سایر شرایط، قیمت آن به 25240 دلار کاهش یابد.

این قیمت کمتر از تویوتا کمری است که از 26320 دلار شروع می شود.
نتیجه نهایی: خودروسازان دیگر برای رسیدن به خودروهای برقی رقابت می کنند، اما تسلا همچنان مسئول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *