تسلا رکورد فصلی تولید و تحویل خودروی الکتریکی را شکست

تسلا رکورد فصلی تولید و تحویل خودروی الکتریکی را شکست

پرچمدار خودرو برقی 466000 خودرو در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن به مشتریان عرضه نمود.تحلیلگران آن را “گامی عظیم در جهت صحیح” نامیدند.
تسلا روز یکشنبه اعلام کرد یک فصل دیگر رکورد دیگری را برای سه ماه منتهی به 30 ژوئن ثبت کرده است.
سخنگوی تسلا گفت : رهبر بازار خودرو الکتریکی(EV) نزدیک به 480000 خودرو برقی تولید و حدود 466000 دستگاه تحویل داده است.

این آمار گویای استراتژی جدید تسلا برای شروع به رقابت در تیراژ تولید با سایر خودروسازهای بازار است.

تسلا رکورد را شکست

رهبر بازار خودروهای برقی روز یکشنبه گفت که 479700 خودرو تولید و 466140 دستگاه تحویل داده است که هر دو از مجموع سه ماهه اول سال جاری بیشتر است.

ارقام سه ماهه دوم تقریبا دوبرابر آمار مربوط به مدت مشابه در سال گذشته است.

بر اساس داده های FactSet گزارش شده توسط وال استریت ژورنال، در حالی که تولید همچنان از فروش پیشی می گیرد،

تسلا از انتظارات تحلیلگران برای سه ماهه دوم با حدود 445000 تحویل فراتر رفت. آمار “تحویل” نزدیک ترین رقم به آمار فروش است که تسلا گزارش می دهد.

گام بزرگ در جهت درست

تحلیلگران Wedbush Securities گفتند که این رقم عرضه یک “گام بزرگ در جهت درست” برای تسلا است.

آنها هدف قیمتی 300 دلاری را برای سهام حفظ کردند و گفتند که این اعداد “خرس ها را به حالت خواب زمستانی برمی گرداند.”

سهام تسلا

سهام تسلا روز جمعه با قیمت 261 دلار بسته شد و امسال 142 درصد افزایش یافت و ارزش شرکت را به 820 میلیارد دلار رساند.

“ما معتقدیم داستان مجموع قطعات برای تسلا گام دیگری در جهت وارد شدن به بازی با معاملات OEM شبکه سوپرشارژرهای تازه منتشر شده، تجارت انرژی، مسیر مستقل مبتنی بر هوش مصنوعی، اکوسیستم باتری بی بدیل و افزایش مقیاس/گستره تولید در سطح جهانی است.

تحلیلگران Wedbush از جمله دن ایوز نوشتند که این آمار به لیست موفقیت های طلایی خودروهای الکتریکی تسلا افزوده می شود.

تسلا پس از اعلام نتایج درخشان سه ماهه دوم ، در 19 جولای یک فراخوان جهت مجمع سرمایه گذاران منتشر خواهد کرد.

به نقل از الکسا سنت جان از Insider، به نظر می رسد ارقام سه ماهه دوم نشان می دهد که

تسلا در تغییر استراتژی خود به سمت عمل کردن مانند یک شرکت خودروسازی معمولی موفق بوده است. شروع به تبلیغات، فروش به شرکت‌های اجاره‌ای، و تخفیف خودروها به دلیل پیشی گرفتن تولید از تقاضا کرده است.

این فصل همچنین یک پیروزی دیگر برای تسلا به همراه داشت، زیرا سایر سازندگان خودروهای برقی مانند فورد،

ریوین و جنرال موتورز همگی قراردادهایی را برای استفاده از فناوری شارژ تسلا اعلام کردند.

آغاز جنگ قیمت خودروهای برقی

تسلا بارها قیمت خودروهای خود را در سال جاری تغییر داد و سال 2023 را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد،

که به گفته برخی تحلیل‌گران به نظر می‌رسد آغاز جنگ قیمت خودروهای برقی بین تسلا و سایر خودروسازانی باشد که به بازار خودروهای الکتریکی جهش کرده‌اند.

برخی از کارشناسان اوایل سال جاری به جورج گلاور و بئاتریس نولان از Insider گفتند که به نظر می رسد کاهش قیمت ها موثر بوده است،

زیرا تقاضا برای مدل های ارزان تر تسلا در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *