ویدیوی جدید تسلا از جادوی مهندسی مدل Y پرده برداری می کند

ویدیوی جدید تسلا از جادوی مهندسی مدل Y پرده برداری می کند

تسلا ویدئوی جدیدی منتشر کرده است که بینندگان را به پشت صحنه مدل Y محبوبشان می برد. این ویدئو با هدایت لارس موراوی، معاون مهندسی خودرو در تسلا موتورز، توضیح می دهد که چگونه تسلا مرزها را در تولید خودرو جابجا می کند و بر ویژگی های کلیدی آن تمرکز می کند. این کراس اوور SUV موفق – از به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی و کاربرد تا تقویت قابلیت‌های آفرود و در عین حال حفظ جذابیت اسپورت بی‌گمان تسلا را به رخ می کشد.

سنت چالش برانگیز: مهندسی از اصول اولیه


این ویدئو رویکرد “طراحی بر اساس اصول اولیه” تسلا را در مهندسی برجسته می کند. تسلا کورکورانه به روش‌های مرسوم یا شیوه‌های گذشته پایبند نیست. در عوض، همه چیز با تصمیمات مبتنی بر قوانین فیزیک و مکانیک و نه بر اساس سنت، آزمایش و اثبات می شود. مدل Y به عنوان گواهی افتخاری برای این ایدئولوژی ایستاده است و عملکرد و ویژگی هایی را در بر می گیرد که از آنچه از نظر فیزیکی ممکن است ناشی می شود و نه از آنچه قبلا انجام شده است.

ریخته گری مدل Y

ویدیوی جدید تسلا موراوی توجه را به ریخته گری مدل Y در عقب و مراحل نوآورانه برای غلبه بر چالش های معمول جلب می کند

. معمولاً قطعات آلومینیومی بزرگ هنگام عملیات حرارتی تاب می‌خورند.

اما تسلا آلیاژ خود را برای مدل Y ساخته است که سطوح بالایی از استحکام و دوام را نشان می دهد و مهمتر از همه، نیازی به عملیات حرارتی ندارد.

این رویکرد منحصربه‌فرد قطعه را مستقیم نگه می‌دارد و نیازی به ماشین‌کاری کل قطعه را از بین می‌برد – حرکتی که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه می‌شود.

علاوه بر این، با استفاده از این آلیاژ، تسلا موفق شد حدود صد قطعه را با تنها یک یا دو قطعه جایگزین کند – گواهی بر مهندسی مبتکر آنها.

مدل Y: طراحی ماشینی که مردم دوست دارند


همانطور که ویدئو تاکید می کند، هدف نهایی، ایجاد محصولی است که مردم دوستش داشته باشند، و همه ویژگی های یک کراس اوور را با مدل Y ترکیب کند.

این شامل فضای بار فراوان، صندلی های تخت تاشو برای فضای باز و قابلیت یدک کشی است.

هدف تسلا با مدل Y نه تنها برآورده کردن انتظارات مردم از آنچه که یک وسیله نقلیه الکتریکی می تواند باشد را برآورده کند، بلکه از آن فراتر رود. مدل Y که برای کسانی طراحی شده است که از رانندگی پویا، دید بالا در جاده و فضای ذخیره سازی وسیع لذت می برند، تجربه رانندگی بی نظیری را ارائه می دهد.

از طریق این ویدیو، تسلا بینندگان نادری را در مورد تعهد آنها به جلو بردن مرزها و تعریف مجدد قابلیت های خودرو ارائه می دهد. مدل Y فقط یک ماشین نیست. این جشنی از مهارت و نوآوری مهندسی است. جای تعجب نیست که این پرفروش ترین وسیله نقلیه در جهان است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *